Звук и светлина - орган на Националната асоциация на сляпо-глухите в България
o

Делници и празници

НЕЗАБРАВИМИ ДНИ В СПА СТОЛИЦАТА НА БАЛКАНИТЕ – ВЕЛИНГРАД

От 23 юли до 1 август група от 18 души слепи и сляпо-глухи от Харманли имахме щастието да почиваме в хотел "Деви" - Велинград. Пристигнахме около 10:30 ч. сутринта и бяхме посрещнати от любезната собственичка на хотела Цвети Андонова. След като се настанихме, обядвахме и си отпочинахме от пътуването. Около 16 ч. след обяд най-нетърпеливите от нас се пъхнахме в минералния басейн, който е на двора, като същевременно се насладихме и на следобедното си кафе. Веднага след вечерята Цвети ни обеща разходка из Велинград. В продължение на 2 часа ни разказваше за града, за неговата история и забележителности. Показа ни къщата на големия оперен певец Николай Гяуров, първата поща на града, статуята на Отец Паисий, парка на хотел "Рич" и много други интересни обекти.

На следващия ден разходката из Велинград продължи. Посетихме гроба на Вела Пеева. Там тя ни разказа интересната история за това, как главата на партизанката е била укрита от момче на девет години и чак през 1947 година то е разказало къде я укрило, за да може достойно да бъде погребана. Днес на това място е издигнат паметник, на който всички се снимахме. След като слязохме по многобройните стълби, разгледахме и паметника на загиналите в Балканската и Първата световна война.

На другия ден с автобус поехме към Белмекен, за да разгледаме базата на нашите олимпийци, която се намира на 2000 метра височина. Там посетихме и разгледахме обстойно всички зали, където тренират олимпийците. Естествено, всички направихме снимки пред тази внушителна сграда, а тези от нас, които виждат, се насладиха на снега, който покриваше съседните върхове. От тук може да се види Пирин, с цялата му красота и великолепие от Разлог до Гоце Делчев. Снимахме се и на язовирната стена, която е на 1800 метра височина с нейните каскади, а водата там е 15 градуса.

Пътешествието ни продължи до най-високата гара на балканския полуостров - гара Аврамово. Нейната надморска височина пък е 1268 метра. За някои от нас беше удоволствие да се повозят на единствената в България теснолинейка и те продължиха пътя си с влака. Останалите спряхме на Юндола. Там имахме възможност да си закупим сувенири, домашно сирене, а ние, заклетите кафеджии, си пихме вкусно и ободряващо кафе.

Обиколката ни из Чепинското дефиле завърши с посещение на емблематичния парк "Клептуза". Там Цвети ни разказа легендата за римската принцеса, която откраднала рядко дърво от парка, а на другата сутрин на мястото, откъдето е било извадено дървото, се е появила водата на езерото Клептуза. То е единственият карстов извор на България. За съжаление, в последните години езерото Клептуза е доста занемарено, но интересът на туристите не секва.

Така премина този наситен с впечатления ден, в който Цвети в продължение на пет часа ни разказваше историята на Велинград и ни показваше забележителности, така, че и тези от нас, които не виждат, получиха представа за местностите, през които минавахме.

През останалите дни продължихме с разходките из града, а вечерите се наслаждавахме на хубава музика. Поиграхме си и кръшни хора. Неразделно с нас беше и нашата председателка Величка Драганова, благодарение на която тази почивка се осъществи. Няма да забравим уютния хотел и неговата гостоприемна, лъчезарна и предразполагаща домакиня Цвети Андонова. Благодарение на нея ние имахме чувството, че сме някъде из френския Прованс.

Надяваме се, че тези срещи ще продължат и занапред, защото хубавите дни е желателно да бъдат повторени.

Диана Делчева
Председател на
ТО на НАСГБ - Харманли

ЕДНА ПРЕКРАСНА СРЕЩА В ГАБРОВО

Най-после се състоя здравна беседа на 28 юли в клуба на ТО на НАСГБ - Габрово. Казвам така, защото от доста време е планувана срещата ни с прекрасната д-р Русинова, кожен специалист и дерматолог. По предварително обсъждане с колегите от организацията, си избрахме темата: "Лаймска болест, както и последици при ухапване от комари".

Д-р Русинова, освен лекар, е човек с огромно човешко сърце. Още с влизането си в Клуба, тя бе отрупана с въпроси, като как да се предпазим от ухапване от кърлежи и внимателното им премахване от тялото, прегледи и изследвания при най-малкото съмнение и симптоми на ухапване. ьС прости и разбираеми думи ни обясни всичко това, както и ни предостави много и разнообразни случки от нейната професия, с които се е сблъсквала.

Задавахме много въпроси, които ни интересуваха. Д-р Русинова с желание отговаряше, като с всеки отговор даваше и примери.

Неусетно измина час и половина. Имахме желание да продължи още, но пациентите я зовяха и трябваше да се разделим, като си пожелахме отново да се срещнем.

Докторката остана доволна, че има такъв интерес към нейната професия и специалност. На изпроводяк с радост ни обеща нови срещи.

Благодарим Ви, д-р Русинова!

Кера Пелева

Нагоре
Към Съдържанието на броя

Хостингът и домейнът са предоставени с любезното съдейстие на Superhosting.bg